Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Jde o to, kdo tu budoucnost a komu utváří. Kdysi jsem se zajímal o politiku kvůli mým dětem, ale zjistil jsem, že jim je to úplně šumák. Mají svůj svět a svou budoucnost a až to bude na nich, oni si ji uzpůsobí k obrazu svému. Dva nejstarší potomci jsou někde ve světě a dva jsou doma a všech se příliš nedotýkají poměry, jaké my jim tady utváříme. Myslím, že naše generace se zajímala o politiku dřív právě proto, že se nás to citelně dotýkalo hned jak jsme skončili školy a narazili na realitu života v totalitním státě. Právě ta skutečnost, že je jim to zatím fuk, mě utvrzuje v přesvědčení, že to není ještě tak zlý, i když já ve svých letech jsem schopen vidět i zlo, které oni zatím nevnímají a dotkne se jich někdy v blízké budoucnosti. Ale je také možné, že se jen ode mně naučili hledat si cestu, aby se jich dnešní svět až tak moc nedotýkal.

0 0
možnosti

Tak jste napsal to, na co myslím už dávno.

0 0
možnosti
Foto

Víte, možná bychom neměli říkat MY a ONI. Protože oni jsou my - pokračování ve vlastní smrtelnosti.

Pak si také myslím, že jsou tací, jací jsme my - zkrátka jsou naším zrcadlem. Bavil jsem se s mnoha. A vyšlo mi z toho, že do virtuálního světa utíkají, protože je - na rozdíl od toho reálného - pro ně svobodný. Chtějí realizovat své nápady, ale když od nás slyší od mala "Nemám čas" nebo "Teď ne," odejdou tam, kde mohou plnit své touhy i bez nás...

My jsme příčinou toho, jací jsou..

1 0
možnosti

Jsem starší, ale i tak byl můj pohled o budoucnosti v dětství jiný.

V roce 83, který zmiňujete, jsem budoucnost naopak viděl značně pesimisticky. Až koncem roku 1989 se to změnilo - zase jsem to na pár let viděl optimisticky. Ale už je to taky pryč.

0 0
možnosti

S tím co jste napsal, lze víceméně souhlasit. Zejména s předposledním odstavcem.

Ale určitě bych nikdy nesouhlasila s názorem některých, že mladí jsou dnes horší, než jsme byli my.

2 0
možnosti

Nejsou, ale mají to v mnoha směrech těžší. Vyjma studia - to mají naopak mnohem snazší.

0 0
možnosti

K mládí patří především optimismus. A je to tak dobře. Optimismus, že bude lépe, že ta "naše mladá generace" nebude jak jejich rodiče a nedopustí, resp. dokáže. V žádné době tomu nebylo u mladých jinak, neklamme sebe samé.

Jsem o něco mladší než autor, ale umím si představit, jak se vzhlíželo do časopisů , hltaly se zprávy o rozvoji technologií, o objevech vědy. A věřilo se třeba v ten let na Mars. A byl strach z války. I ta autorita vůči starším (rodičům) byla někdy taková někdy z nucu;-D

Nakonec jsme se ani po skoro půlstoletí od přistání na Měsíc žádného dalšího podobného pokroku v astronautice nedočkali a můžeme jen závidět té generaci, která byla divákem tohoto zázraku techniky a lidského umu.

Dnes mladí hledají třeba zrovna tu budoucnost a ty změny u obrazovek počítačů. Proč ne?! Je to dáno právě tím pokračováním rozvoje vědy a techniky co byl před 30 a více lety a pokračuje. Věří (stejně naivně generace předchozí) ne na to, že přistanou na jiném tělese, ale třeba v to, že nastolí lepší - sociálnější a smířlivější společnost bez hrozeb. A také se vnitřně existujících hrozeb bojí.

Prostě chci říct, že se nemění nic z psychologie mladých a starších. Mění se jen to v jaké věkové skupině zrovna jsme a jak nahlížíme na tu druhou :-)

1 0
možnosti

K98a71r35e40l 93M84a81s96e10k

27. 7. 2016 12:44

Kéž bych mohl souhlasit, že mladí dnes hledají budoucnost a změny. Já dnes na ulici nevídím šestnáctiletého kluka nebo holku bez smartphonu v ruce, v poledne vidím skupinky studentů, kteří vyběhli ze školy a koupili si něco na zub a sedí vedle sebe a nejsou spolu... Selfies, Facebook, Twitter, proč ne, ale jak jsem rád, že jsem vyrůstal na verneovkách! Autorovi karma.

2 0
možnosti
  • Počet článků 35
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1200x
Jsem otcem 3 dětí a mým životním cílem je prožít plný život. Zanechat za sebou svět lepší, než do jakého jsem se narodil. Pro ty, kteří přišli po mně.

Pracuji ve výzkumu lidského mozku a jeho propojení s počítačem. Mám rád exaktní vědy, jako fyziku a matematiku. Cizí mi však nejsou ani vědy behaviorální, ostatně, také velmi souvisí s mou prací.

Seznam rubrik